Sunday, September 2, 2012

Kapalı Pide Tarifi


Kapalı Pide Tarifi,

Pazar günleri genellikle farklı şeyler olsun istiyorum kahvaltılarda. Ya erken kalıp herkes uyurken yapıyorum. Yada geceden mayalayıp buzdolabına kaldırıyorum.

Edos Mutfakda , evet Eda Hanım dan bu tarifi alıp denediğimde ben hamur mayalamayı bilmiyormuşum dedim kendi kendime. Farklı bir mayalama ,Farklı bir anlatımı vardı. Kendimce yine tarife sadık kalarak denedim. Bakalım nasıl olmuş:) Biz çok beğendik. Önce hamuru nasıl mayalamışız bir bakalım.







Kapalı Pide Tarifi İçin Malzemeler:

1pk. 42 gr. yaş maya

1 çorba kaşığı tepeleme dolu yoğurt

3,5 su bardağı su

7 Su bardağı Un

1 çorba kaığı tuz

1 tatlı kaşığı toz şeker

Kapalı Pide Tarifi Yapılışı:

* Öncelikle mayayı suda eritiyoruz. Maya ile suyu karıştırdığımız kaba yoğurduda ekleyip çırpma teli ile çırparak karıştırıyoruz.

*1su bardağı unuda katıp  karıştırıyoruz. Bu cıvık hamura 5 su bardağı daha un ekliyoruz ama unu hiç karıştırmadan döküyoruz. 20 dakika üzeri çatlayana kadar bekliyoruz.

* Un çatladığında 1 çorba kaşığı tuz ve 1 tatlı kaşığı toz şekeri ilave ediyoruz.Yoğurmaya başlıyoruz.Un durumunu yoğururken ayarlıyoruz. gerekirse ekliyoruz. Bu hamuru 15 dakika dinlendiriyoruz. Dinlendikden sonra tekrar yoğuruyoruz. Üzerini kapatıp bir 15 dakika kadar daha bekliyoruz.

* Dinlenen hamurdan bezeler alıp unlanmış tezgaha bezeleri diziyoruz. Buda bezelerin mayalanmasını bekliyoruz.





İç malzememizi hazırlıyoruz.

İstediğiniz iç malzeme ile yapabilirsiniz. Ben kıymaya soğan rendeledim ve baharatlarla tatlandırdım. Hamura sürülebilecek kıvamı versin diye birde domates rendeledim.

Bezelerden alıp merdane ile ince uzun bir şekilde hamuru açıyoruz. İç malzememizi içersine yayıyor. Arzuya göre maydanoz doğruyoruz.






Kenarlarını iç malzemenin üzerine kapatıp uç kısımlarınıda resimdeki gibi kıvırıp az yağlanmış fırın tepsimize diziyoruz. Fırını en büyük ayarına getirip ısıtıyoruz. Pidelerin üzerlerine fırça ile su sürüp fırına veriyoruz.

20 -25 dakikada üzerleri kızarıp pişiyor. Kapalı ev Pidesi servis için hazır. Salata ve Ayranla harika bir öğün olacaktır. Kahvaltıda çay yanında ince dilimlenmiş Pidemizde servis önerimdir.



Kapalı Pide Tarifi ,

                                                            Nursevin'ce

No comments:

Post a Comment